IT-konsulent

Passion for IT-løsninger og support?

Vi søker etter en dyktig og løsningsorientert person som kan bemanne vår landsdekkende helpdesk og bistå med on-site support på våre kontorer i Oslo.

Passion for collegues and clients definerer vårt verdigrunnlag og hvordan vi ønsker å møte våre kollegaer. Vi har høyt fokus på trivsel og tverrfaglig samarbeid, og hos Newsec Basale vil du jobbe sammen med høyt kompetente kollegaer innen mange fagområder. Liker du vår filosofi og trives du med å hjelpe andre med IT-spørsmål? Da bør du ta kontakt med oss. Om du er nyutdannet eller har noen års erfaring spiller ingen rolle, så lenge du er engasjert, serviceinnstilt og ønsker å bidra til de beste løsningene innen eiendomsbransjen.

Nærmere om stillingen

Stillingen inngår i IT-avdelingen som har ansatte i Trondheim og Oslo, og vi drifter i hovedsak de fleste IT-systemene internt. Avdelingen er en del av Group IT på konsernnivå i Norden, og vi samarbeider tett i prosjekter og videreutvikling av løsninger samen med kollegaer i de øvrige nordiske land. Vi ønsker en person som kan tilby suveren kundeoppfølging på en serviceinnstilt og strukturert måte. Brukermassen er hovedsakelig interne ansatte, men med noe support for våre oppdragsgivere som har tilgang til våre systemer i tillegg.

De viktigste arbeidsoppgavene

  • Saksbehandling og oppfølging av saker i ITSM-systemet
  • Opparbeide kunnskapsdatabase for innrapporterte saker
  • Førstelinjesupport og bemanning av helpdesk-funksjonen
  • Support for alle tjenestene levert av IT-avdelingen
  • Bistå brukere ved IT-utfordringer, både onsite og via fjernstyring
  • Brukeradministrasjon, opprettelser og tilganger i AD med tilhørende systemer
  • Bestilling av IT-utstyr
  • Tanking og klargjøring av Windows-klienter
  • Support av Android og IOS smarttelefoner
  • Support av videokonferanse- og møteromsutstyr
  • Noe reisevirksomhet til øvrige avdelingskontor kan påregnes

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

  • Serviceinnstilt og løsningsorientert
  • Tålmodig og flink til å veilede brukere
  • Faglig interessert i teknologi
  • Gode kommunikasjonsevner, hyggelig og imøtekommende
  • Selvstendig, pålitelig og ansvarsfull
  • Gjerne erfaring fra brukerstøtte
  • Flytende i norsk, både muntlig og skriftlig. Må beherske engelsk som arbeidsspråk
  • Kjennskap til ITIL er en fordel
  • Grunnleggende kunnskap om Windows server og klient
  • Relevant IT-utdannelse

Vi kan tilby

  • En viktig og synlig jobb som blir verdsatt av ansatte og kunder
  • Du blir en del av et markedsledende selskap med et hyggelig arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Muligheter for videreutdanning
  • Innbydende lokaler i Vika og Tjuvholmen i Oslo

Alle henvendelser behandles konfidensielt.